Het concept
Lancôme bedient al tientallen jaren veeleisende klanten over de hele wereld met haar cosmetische producten. Opgericht in 1935 en in 1964 overgenomen door de Franse cosmeticafabrikant L'Oréal, belooft het merk zijn uitgebreide klantenkring innovatieve producten die aan hoge kwaliteitseisen voldoen. En dat loont, want Lancôme is volgens eigen zeggen het meest succesvolle submerk van de grote onderneming. Vandaag de dag biedt het merk Lancôme parfum, verzorgingsproducten en make-up aan onder de paraplu van Lancôme. Lancôme streefde er van bij het begin naar om met haar producten tegemoet te komen aan de hogere eisen van de klanten en werd daarom toen al beschouwd als een merk van vrij hoge kwaliteit. De rijke producten van Lancôme zorgden in de beginjaren al voor wat meer zorg, wat meer luxe en wat meer innovatie.
En de klanten vonden het prettig dat het merk zich had gespecialiseerd op hogere eisen en deze naar beste weten vervulde. Lancôme werd een echt luxelabel, zoals het vandaag de dag in meer dan 140 landen bekend is, pas na de overname van de grote groep L'Oréal. Klanttevredenheid en vertrouwen zijn nog steeds de speerpunten van onze bedrijfsfilosofie. Zowel in het verleden als vandaag probeert Lancôme de wensen van haar klanten zo goed mogelijk te integreren in de verdere ontwikkeling van haar producten. Dit betekent dat klanten gecontacteerd worden om te weten te komen wat ze van hun producten willen. Dit concept en de bijbehorende klantnabijheid is een van de vele positieve kenmerken die de klanten van Lancôme zo waarderen. Lancôme heeft altijd de aandacht getrokken met innovatieve producten en unieke recepten. Daarnaast heeft het merk echter altijd vertrouwd op het reclame-effect dat mooie en vertrouwde gezichten kunnen hebben. In de afgelopen zes decennia heeft Lancôme voorop gelopen op de markt. Vrouwen en schoonheden als Julia Roberts, Kate Winslet en Emma Watson hebben het bedrijf een gezicht gegeven. Maar natuurlijk zijn het niet alleen vrouwen die genieten van de hoogwaardige producten die door het bedrijf worden aangeboden. De uitgebreide Lancôme Men lijn is gericht op het sterkere geslacht en helpt hen om hun tedere kant te onderstrepen en zo een goed verzorgde en gezonde huid te hebben. De verzorgingslijn voor hem omvat een breed scala aan producten voor een breed scala aan huidtypen en eisen en omvat verzorging voor, tijdens en na het scheren.