Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971
Alle prijzen incl. BTW & excl. verzendkosten  ·  Prijs van het goedkoopste product in de serie Dior Fahrenheit

Dior Fahrenheit: De revolutionaire geur van viooltjes en leder

Dior Fahrenheit is een houtachtige, kruidige geur, die taart en aardse nuances combineert met delicate bloemeninvloeden. Het boeket opent met verfrissende noten van Siciliaanse mandarijn, citroen en bergamot. In het hart ontvouwen zich verschillende bloemakkoorden van exotische jasmijn, kruidnagel, lelie van de vallei en kamperfoelie. Notenmuskaat en ook ceder geven een mannelijke invloed, terwijl violette bladeren een ietwat metaalachtige, industriële geur uitstralen.

Het intense en aromatische karakter van deze geur voor mannen is te danken aan de rijke basisnoten. Leder, patchoeli, amber, tonkaboon, vetiver en muskus zorgen samen voor een karakteristieke geur. Dior Fahrenheit werd in 1988 geïntroduceerd. Tot op de dag van vandaag heeft het niets aan actualiteit en populariteit ingeboet. Het is een klassieke mannengeur die frisse citrusnoten, mooie bloemige noten, kruidige houtsoorten en een warme muskusgeur combineert tot een uniek parfum.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De oorspronkelijke compositie is vrij zwaar en intens, maar ook zeer langdurig. Dit maakt het ook ideaal als geurstof voor de avond. Het wordt aangevuld met andere verzorgingsproducten zoals Aftershave Balsam of versere varianten zoals Eau de Toilettes en Keulen, die gemakkelijker te dragen zijn. De klassieker met zijn onmiskenbare geur wordt aangevuld met andere Fahrenheit variaties met verschillende gradaties of nieuwe thema's zoals de zomer. Dior heeft voor elke gelegenheid de juiste geur gecreëerd.

alle klanten beoordelen positieve
Dior Fahrenheit
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 6 klant adviezen

Commentaar van
Zeer fijne geur
De geur is echt helemaal top! Hij is lekker pittig en ook lang aanhoudend. Zonder Fahrenheit kan ik niet meer. De geur heeft iets van vrijheid. Beveel ik graag verder aan.
Commentaar van
Ik ben dol op deze geur
Wat een heerlijke geur. Ik zou bijna zeggen dat dee geur verslavend is. Voor mij in ieder geval wel. gelukkig een gezonde verslaving!
Commentaar van
Dior Fahrenheit aft
Een heerlijke aftershave! Ik ben al jaren gebruiker van Fahrenheit en heb een paar weken geleden ook de after shave aangeschaft. Ben er erg tevreden mee!

Sterparfumeurs Maurice Roger en Jean-Louis Sieuzac creëerden Dior Fahrenheit

Twee gerenommeerde parfumeurs hebben Dior Fahrenheit samen gemaakt. Jean-Louis Sieuzac en Maurice Roger creëerden de klassieker in 1988.

Roger werkte van 1982 tot 1996 voor Dior als parfumeur en als voorzitter van de parfumdivisie. Uiteindelijk ging hij om gezondheidsredenen met pensioen. Tot zijn creaties behoren ook de vrouwengeuren Dior Dolce Vita.

De Fransman Sieuzac heeft met veel bekende mode- en parfumhuizen gewerkt. Veel van zijn creaties zijn nog steeds wereldberoemd klassiekers. Hiertoe behoren Dior Fahrenheit, Yves Saint Laurent Opium, een van de eerste geuren ontwikkeld door Sieuzac, Oscar van Oscar de la Renta en de vrouwengeur Dior Dune. Dit laatste markeert een belangrijke transformatie voor het Dior House in de parfumsector. In een tijd waarin geuren moeilijk te verkopen waren, werd Dune aangeboden als een zeer dure en luxe creatie.

Roger was ervan overtuigd dat twee derde van het eerste succes van een parfum te danken was aan de naamgevings-, design- en reclamecampagne. Slechts een derde van de eerste indruk zou te wijten zijn aan de werkelijke geur. De samenwerking tussen Dior en Sieuzac was een succes en droeg bij aan een positieve stijging van de marktcrisis. Stijlvol is de Duinvrouwengeur lichter dan eerdere creaties zoals Poison en valt zo duidelijk op in het Dior-gamma.

In tegenstelling tot veel mode- of cosmeticabedrijven blijft Dior's geurenportfolio relatief klein. Sieuzac heeft ook een paar maar zeer succesvolle en langdurige geuren gecreëerd. Roger en Sieuzac's werkwijze en filosofie vullen elkaar goed aan en hebben naast de vrouwengeur Duin ook de mannengeur Dior Fahrenheit geproduceerd. Beiden zijn vandaag de dag nog steeds populair en worden gewaardeerd om hun opvallende noten.

Dior Fahrenheit flesje glanst in warme kleuren

Dior Fahrenheit's Kleurige gradiënt van de flacon is tegenwoordig iconisch en wordt niet alleen gebruikt voor parfum, maar ook voor huidverzorgingsproducten. De gradatie van differente rode tonen werd veroorzaakt door een kleine fout in productie. De prototypes werden geproduceerd in Saint Gobain smeltkachels. Tijdens het afkoelingsproces was er een defect dat resulteerde in de karakteristieke kleuring. Het werd uiteindelijk weerhouden voor het eindproduct en doet denken aan de schemer.

Das elegante Farbhema past tegelijkertijd ook bij de houten en leerachtige akkoorden van de parfumgeur. De conische vorm heeft een helder design met moderne lijnen. Op het deksel zijn geen onnodige details aangebracht. De fles trotseert al enkele decennia lang vele trends en heeft zijn moderniteit en actualiteit nooit verloren. In overeenstemming met het lichtere karakter van de kolognes, werden de warme roodbruine tinten vervangen door wit en intenser rood voor de kleurverloop. Het logo van Dior en het schrijven van Fahrenheit worden afgedrukt in heldere, duidelijke, witte afdrukkarakters.

Zweedse filmster Andreas Wilson is het gezicht van Dior's Fahrenheit

Reeds bij de introductie van Dior Fahrenheit in 1988 was er een bijhorende korte commercial. Nieuwere varianten zijn ook elk ruim dertig seconden lang en volgen vergelijkbare onderwerpen.

Een tijdloze commercial die het klassieke Fahrenheit parfum combineert met een zeldzaam natuurspektakel.

Er is een man te zien die verschillende elementen en scenario's ervaart. De klassieke reclame werkt met een leeg zandstrand en de ruwe zee. Alleen een smalle pier is als detail herkenbaar. De man loopt doelbewust en snel naar en over hem heen. Hij tart de harde wind en ook het onweer dat op de achtergrond flitst. De muziek begeleidt de dramatische en serieuze sfeer.

In een andere editie dient een zeilboot op het land als stut en anker. De man springt een steen op het droge zand in plaats van op het water. Tot slot bereikt het ook de eerste golven.

De modernste interpretatie van de scène begint in een lift. De metalen oppervlakken vormen een contrast met de vorige natuurscènes en vormen zo een overgang naar de moderne stedelijkheid. Tot slot reflecteren ze ook scènes van golven en wolken. Als de deuren opengaan, kijkt de man bij schemering uit op de hemel.

Elke advertentie sluit perfect aan bij het kleurenthema van Dior Fahrenheit. De verschillende tinten rood van de fles worden gereflecteerd in de stranden en ook in de zonsondergang. Het blauw van het water contrasteert. De Fahrenheit man onderscheidt zich door zijn vastberadenheid, avontuurlijkheid en onbevreesdheid. Hij tart de elementen en daagt ze uit. Zowel de zee als de lucht zijn uitingen van vrijheid en vertegenwoordigen tegelijkertijd kracht. Met de overgang naar een modern scenario in de stad, de klassieke Dior Fahrenheit geur krijgt nieuwe relevantie, zonder dat de leidende thema's van de oorspronkelijke reclame te negeren.