De geur

De uiterst succesvolle geur Obsession werd in het voorjaar van 2013 voltooid met Calvin Klein Dark Obsessie voor Men. De aromatische mannengeur met een warme vanille noot is één van de meer dan 6 varianten van het klassieke parfum dat voor het eerst in de jaren tachtig werd geïntroduceerd. De topnoten zijn mandarijnen uit Brazilië, guarana en alsem, waardoor een frisse, maar kruidige en aromatische opening ontstaat. In het hart van de geur vindt u Muscatale salie van Frankrijk en Balsam spar op Vetivervan Vetiver. Dit geeft het parfum een houtachtige, mannelijke nuancering. De zeer warme, crèmige basis bestaat uit Labdanumhars, Wild leer en Vanilla bonen uit Madagaskar. Het resultaat is een zeer sensuele en krachtige geur die de bittere tangerine noot combineert met een zoete vanille.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De parfumeur

Eind jaren zestig richtte Calvin Klein zijn gelijknamige modebedrijf op. De Amerikaan staat bekend om zijn minimalistische en klassieke ontwerpen, waarbij vooral de spijkerbroek van de ontwerper hielp om het merk wereldwijd bekend te maken. Het ondergoed van het label is bijzonder bekend en talrijke beroemdheden zoals Mark Wahlberg, Kate Moss en Zoe Saldana hebben het tot op de dag van vandaag gepromoot. De vaak gedurfde reclamecampagnes met zwart-witschoten droegen bij aan de naamsbekendheid van het merk en zijn ook mijlpalen in de carrières van de modellen.
Zo koos Calvin Klein in de jaren negentig voor Kate Moss, een jong, opkomend model dat niet voldeed aan de typische modelleringsnormen en zo de discussie over het schoonheidsideaal stimuleerde. Vandaag de dag omvat het assortiment verschillende modemerken met dames-, heren- en sportkleding, maar ook jeans, ondergoed, accessoires, meubels en decoratieve artikelen, sieraden, horloges, cosmetica en parfums. Tot de bekendste geurcreaties behoren Eternity, cK ONE, Euphoria en Obsession. Meer dan 100 geuren voor mannen en vrouwen en talrijke variaties van de meest populaire klassiekers zijn tot op heden uitgebracht. In 1985 werd Obsession for Women geïntroduceerd en ontwikkelde zich al snel tot een klassieker van het decennium. Calvin Klein Dark Obsession for Men is een moderne variant voor mannen uit 2013, die de serie aanvult met een aromatische mannengeur.

De fles

Calvin Klein Dark Obsession for Men
Calvin Dark Obsession for Men is ontworpen in zwart volgens de naam Calvin Klein Dark Obsession for Men. De vorm van de fles komt overeen met die van de klassieke obsessie voor mannenparfum uit 1986. Pierre Dinand het ontwerp van de smalle glas flacon met ronde zijden. Een afgerond deksel vervolledigt het design. Donker donker Het matzwarte zwart van Dark Obsession weerspiegelt het nachtthema. In grijze en witte tinten is de naam van het parfum en de eenvoudige belettering van Calvin Klein te lezen op de buik van het flesje. Het parfum zelf kan niet door de ondoorzichtige fles heen worden gezien, net zoals het deksel van pump dispenser verborgen.

De reclame

Het gezicht van de Calvin Klein Dark Obsession for Men campagne is Matthew Terry. Het mannenmodel werkt al enkele seizoenen voor Calvin Klein en promootte onder andere zwemkleding, jeans, ondergoed en de najaarscollectie 2013. Voor Dark Obsession werden een korte commercial en enkele foto's gemaakt in de typische Calvin Klein stijl. De zwart-wit foto's tonen Terry met haar shirt losgeknoopt en nonchalant in de camera kijkend. Ter plekke worden ook korte zwart-wit scènes bij elkaar geknipt, waarin het model zijn spieren en de maag van het wasbord laat spelen. Er werd geen verdere voice-over of slogan gebruikt. Terry treedt in de voetsporen van topmodel Kate Moss, wiens commercials en posters voor Obsession for Women and Obsession for Men uit de jaren negentig nog steeds onvergeten zijn.
Calvin Klein DARK OBSESSION voor mannen met het model Mathew Terry, onder de creatieve leiding van Dan Jackson 2013.