Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

De geur

Having ontsnapte aan het alledaagse leven en genoot van het moment, dit is precies wat Calvin Klein's vrouwengeur Escape maakt. De spannende samenstelling van de geur is het resultaat van een fruitige frisse en licht aromatische hoofdnoot. Het bestaat uit nuances van appel, lychee en zwarte aalbes. De aromatische en fruitige frisheid wordt aangevuld met de sensuele zee van bloemen van de hartnoot. Voor dit doel werden essences verkregen uit zoet-intensieve jasmijn, lelie-achtige lelie-van-de-dalley en volbloedroos.
Het spannende, houten grondnootje vervolledigt dan de compositie met fijne muskus, warm sandelhout en karamelachtige tonka. Zo creëert Calvin Klein een nobele vrouwengeur die de geheimen van tintelende passies, verborgen verlangens en onbenaderbare dromen tot leven brengt. De zintuiglijke bloemcompositie is spannend en vol energie, om te ontsnappen aan het dagelijks leven met al zijn kracht en te duiken in een totaal andere wereld vol emoties, zinnelijkheid en verlangen.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Escape is een geur die de moderne en onafhankelijke vrouw van vandaag werkelijk doet dromen. De vrouwengeur van Calvin Klein schreeuwt letterlijk om het hier en nu te genieten van het hier en nu en om morgen geen enkele gedachten te verspillen. Hoewel het parfum een nogal zware geur is, is het tegelijkertijd zeer nobel en onopvallend en daarom ideaal voor dagelijks gebruik. Bovendien is Escape verkwikkend fris en gaat het lang mee in vergelijking met de geur van andere vrouwen.
alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein Escape
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Escape!
Een heerlijke, feminiene geur. Ruikt ook zeer fris. Jammer dat de geur een paar jaar geleden uit het assortiment van Calvin Klein genomen is. Ook heel jammer dat de bodylotion er niet meer is...

Calvin Klein Escape - een sprankelende creatie van de geurlaboratoria van het parfum- en cosmeticabedrijf Coty Inc.

De vrouwengeur Calvin Klein Escape werd in 1991 met succes op de markt gebracht. Sinds de jaren zeventig worden alle parfums en diverse make-up- en verzorgingsproducten van het merk Calvin Klein geproduceerd door 's werelds grootste schoonheidsbedrijf Coty Inc. Coty Inc. is een wereldwijde cosmetica- en parfumgroep met hoofdzetel in New York en is verdeeld in drie belangrijke segmenten: Decoratieve cosmetica, geuren en huid- en lichaamsverzorging.
Coty werd in 1904 in Parijs opgericht door de Franse parfumeur François Coty. Zijn eerste parfum creatie, La Rose Jacqueminot, was een geur nieuwigheid gemaakt van geconcentreerde bloem oliën. Coty was de eerste geurmaker die verschillende cosmetische producten met dezelfde geur creëerde. Het bedrijf vestigde zich al snel met succes en vestigde zich in Moskou, Londen en de Verenigde Staten.
In 1963 werd Coty verkocht aan het farmaceutische bedrijf Pfizer en als dochteronderneming geleid. In 1965 introduceerde Coty de populaire Imprevu geur. In 1992 werd Coty uiteindelijk overgenomen door het Duitse chemiebedrijf Joh.A. Benckiser GmbH. Joh.A. Benckiser GmbH had de merkrechten reeds verworven op de luxemerken adidas, Davidoff en Jil Sander. In 1996 werden deze parfummerken afgesplitst in de dochteronderneming Coty Inc. en werd het Britse cosmeticabedrijf Rimmel overgenomen.
De cosmeticagigant Coty Inc. bestaat vandaag de dag uit meer dan 47 merken, waaronder de veelgevraagde beautymerken adidas, Playboy, Bottega Veneta, Chloé, Davidoff, Rimmel, Jil Sander, Joop!, Marc Jacobs, filosofie, OPI, Roberto Cavalli, Miss Sporty, GUESS, Sally Hansen en Calvin Klein. De Groep produceert ook diverse geuren voor beroemdheden zoals David Beckham, Enrique Iglesias en Jennifer Lopez.
In 2015 verwierf de Groep de beautydivisie van Procter & Gamble. Coty Inc. is nu een van 's werelds grootste parfumfabrikanten, is vertegenwoordigd in meer dan 40 landen (waaronder Duitsland) en heeft een omzet van miljarden.

De puristisch en tegelijkertijd elegant vormgegeven fles Escape van Calvin Klein geeft de geur zijn definitieve uitstraling aan de geur.

Calvin Klein Escape presenteert zichzelf in een onmiskenbaar moderne fles. Het transparante gepolijste glas bestaat uit verschillende verticale randen en oppervlakken en biedt zicht op de kostbare geur van binnenuit. Wanneer het licht binnenvalt, wekt het de illusie op van het verwarmen van zonnegoud, dat wordt gebroken in het artistieke glas dat als zonnestralen wordt geknipt. De Gouden Odeur is opgesloten in een langwerpige cilindrische parfumkamer, die op een stevige glasbasis zit. De warmte van de geurtinctuur contrasteert met de zilverkleurige dop. Dit is zeer eenvoudig en geeft een koel accent. Het heeft de breedte van de Calvin Klein Escape fles en bedekt de zilveren pompdispenser.
Escript ESCAPE Calvin Klein is bovenaan de dop gegraveerd. Om zich te concentreren op de verleidelijk uitstralende geur, werden verdere ornamenten en overbodige, afleidende details overbodig. Alles bij elkaar genomen is de Calvin Klein Escape fles discreet, puristisch, aesthetisch en elegant. Deze stijlvolle creatie past goed in de hand en versterkt de ambiance van elke badkamer.

De reclame

Calvin Kleins vrouwengeur Escape is een spannende sensuele geursamenstelling die de drager in staat stelt om te ontsnappen aan het dagelijks leven en om innerlijke passies en verlangens op te wekken. Dit is precies wat Calvin Klein gebruikt in zijn reclamecampagne om het parfum te promoten.
Het gezicht van de campagne is niet minder dan model- en actrice Milla Jovitsj. De Amerikaan van Russisch-Servische afkomst is gevangen in de commercial in een heldere, lange gang met hoge, witte muren, die ze opgewonden volgt. Ze lijkt op zoek naar een uitweg, of liever een "ontsnapping". Tegelijkertijd worden haar innerlijke verlangens en passies gewekt, die ze probeert te bevredigen met een mannelijk model dat haar nadert.
Een erotisch geïnspireerde plek die met haar licht provocerende karakter Calvin Kleins smaak en stijl precies lijkt te raken. Een plek die ook licht werpt op wat de dames te wachten staat bij het testen van de geur Escape. Het lijkt alsof de reclamecampagne alleen kan je letterlijk het gevoel van de geur in je neus als het kietelt je zintuigen, verleidt uw zintuigen, onderstreept sensualiteit en brengt de verleidelijke kracht. Escape laat de zintuigen ontsnappen aan het dagelijks leven en wekt een onstuitbaar verlangen op.