Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Calvin Klein Waarheidsmensen, de frisse groene mannengeur

Markant, anziehend, erotisch - d. w. z. Calvin Klein Truth Men. De groene eau de toilette wordt sterk geaccentueerd met noten basilicum en kardemom. Gepassioneerd en vol begeerte, zou het vrouwen boeien. Met Truth Men heeft de Amerikaanse cultusontwerper Calvin Klein Obsession met casualness opnieuw gekruist, net als zijn klassieker CK one. De lifestyle parfums uit Klein veroveren sinds de jaren zeventig de Amerikaanse en Amerikaanse markten, parallel aan de mode die in 1968 werd gelanceerd met hun lingerie creaties zoals de legendarische Calvin Klein Klein bokser shorts.
Understatement was de wereld van Calvin Klein nooit. De oosterse vrouwengeur "Waarheid" (2000), de tegenhanger van de Truth Men, werd gecreëerd door niemand anders dan Spanje\'s sterparfumeur Alberto Morillas. Ook de bekende neuzen Jacques Cavallier-Belletrud, Frankrijk, en Thierry Wasser, Zwitserland, waren aanwezig. De in 1942 geboren in New York gevestigde modist, geboren uit Hongaarse wortels, bereikte in 1968 zijn doorbraak met het concept van de overwinning van grote namen.
Baron Nicolaas Nicolas Louis Alexandre de Gunzburg, directeur van Vogue en Harper's Bazaar, beschermde hem tot New York Fashion Week. In 1968 brachten Klein en zijn vriend Barry K. in 1968 een doorbraak door. Schwartz stichtte zijn mode-etiket. In de jaren tachtig promootte Klein in zijn reclamecampagnes modellen als Mark Wahlberg en Kate Moss. Zijn spijkerbroek campagne met de toen 15-jarige Brooke Shields leidde tot verontwaardiging bij het grote publiek, maar bracht populariteit met zich mee. Calvin Klein heeft een meer puristisch ontwerp.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
De heldere lijnen van zijn collecties en de ongedwongenheid van zijn parfumcreaties leverden hem succes op. Truth Men uit 2002 is ook in alle opzichten een groot succes: van stylish bottle tot de voortreffelijke geuren en samenwerking met designers en geuren. Een topnoot van peper kietelt de neus van de aangesproken pepers, terwijl basilicum, kardemom en sandelhout een mannelijk, onderscheidend hartstintje openen. Whiteleaf en citrus nuances trillen op de achtergrond nauwelijks. Op de basis, patchoeli en red cedar spelen voor de gunst van tegenopleiding, maar ook nuances van tropische Vacapou boom. Zo moet het limbische systeem bijvoorbeeld betoverd zijn door Lucy, de oorspronkelijke vrouw, want miljoenen jaren lang hebben vrouwen de charmes van hun tegenhangers ontcijferd met hun spreekwoordelijke "zesde zin".
alle klanten beoordelen positieve
Calvin Klein Truth Men
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Calvin Klein Truth Men
Calvin Klein Truth Men had ik nog nooit geprobeerd. Ik ben een fan van Clavin Klein geuren. Ik moest er wel even aan wennen, maar het is uiteindelijk een van mijn favorieten geworden van CK.

Drie sterren parfumeurs gemaakt Calvin Klein Waarheid mannen

Sinds de oprichting van zijn modemerk in 1968 inspireert modeontwerpster Calvin Klein massa's mannen en vrouwen. Zijn modecollecties en parfumcreaties behoren tot de meest succesvolle in een zeer concurrerende markt. Naast Calvin Klein Truth Men zijn er nog een hele reeks andere mannengeuren van Calvin Klein. Ze hebben allemaal één ding gemeen: ze transformeren gereduceerde, klassieke schoonheid in een geurige vorm. Calvin Klein Truth Men is een geur die elke dag gedragen kan worden. Een geur die merkbaar maar niet opdringerig is.
Het is gemaakt door de parfumeurs Alberto Morillas, Jacques Cavallier en Thierry Wasser. De succesvolle parfumontwerper Alberto Moriilas had de leiding over "Calvin Klein Truth Men" en werkte al vaker voor Calvin Klein. In zijn carrière van meer dan veertig jaar heeft Morillas meer dan 100 geuren ontwikkeld. Zijn geuren zijn niet alleen succesvol, maar legendarisch. In 1994 ontwikkelde hij ook de revolutionaire en uiterst succesvolle unisex geur "CK One".
Hij begon zijn carrière als parfumeur ongetraind. Al als jongeman wist hij dat hij met parfums wilde werken en paste hij op 20-jarige leeftijd toe bij de smaak- en geurfabrikant "Firmenich" in Genève. In die tijd werkten er vooral chemici in het laboratorium. Hij leerde zichzelf de basis van de parfumproductie. Hij ontving de "Grote prijs" van de "Fragrance Foundation" voor zijn levenswerk in 2014 en de "François Coty" award als beste parfumeur wereldwijd in 2003, en met zijn eigen label "Mizensir" is hij ook succesvol, waar hij voornamelijk geparfumeerde kaarsen, maar ook parfums ontwikkelt.

Calvin Klein Waarheid Heren schitteren in minimalistische uitstraling

Calvin Klein Truth Men is edel en puristisch verpakt in een hoekige, slanke glazen fles met vierkante zilveren spuitdop. Het is bedoeld voor mannen die de voorkeur geven aan klassieke, mannelijke geurstoffen. De fles is ook voor hen gemaakt en voldoet zo perfect aan de doelgroep. Het werd gelanceerd in het jaar 2002 op de markt en geniet, net als alle kleine geurtjes van Clavin, een grote en langdurige populariteit.
Calvin kleine Waarheidsmensen wordt gepresenteerd in een minimalistische glazen flacon. Het rechthoekige lichaam met licht schuine randen in zijn eenvoudige vormgeving past bij de algemene esthetiek van Calvin Klein en de geuren van zijn mannen, die net zo eenvoudig en stijlvol zijn. Het is ontworpen door de New Yorkse designer Fabien Baron. De productontwerper heeft al flessen voor Miu Miu Miu, Dunhill en Armani ontworpen.
Hij staat bekend om zijn minimalistische esthetiek. Dankzij zijn intelligent ontwerp leidt de fles niet af van de inhoud. De hoekige, slanke vorm met de vierkante zilveren spuitdop maakt het tot een blikvanger zonder dat het zwaar zichtbaar is. De eenvoudige, strakke contouren van de fles zijn onderscheidend, mannelijk, intelligent en stijlvol. Achter het eenvoudige, zwarte Calvin Klein Klein Truth Men-logo schijnt de oceaangroene vloeistof van het parfum door.

Flacon speelt hoofdrol in campagne voor Calvin Klein Waarheidsmannen

Ze hebben een herkenbare waarde, zijn seksueel aantrekkelijk en vaak controversieel - de campagnes voor de Klein-producten van Calvijn zijn net zo opvallend als de creaties die ze adverteren. De reclamefilm voor "Obsession" met Brits topmodel Kate Moss of de affiche- en advertentieserie met een spaarzaam geklede Mark Wahlberg (toen nog Marky Mark) voor zijn onderbroekcollectie worden herinnerd.
Sexy, minimalistisch en stedelijk, deze reclamemotieven onderstrepen altijd Klein's beknopte esthetiek. Eenvoudig en duidelijk, met sex appeal en geen afleidende odds en ends. In zwart-wit of sepia, kleuren niet afleiden van de belangrijkste attractie, het product. De geurfles wordt duidelijk zichtbaar op het einde van de clip of op de advertentie geplaatst. Ook de reclame- en affichemotieven van Calvin Klein Truth Men zijn in deze stijl ontworpen en naadloos geïntegreerd in de algehele bedrijfsesthetiek, zonder willekeurig of uitwisselbaar te worden.
De reclameserie Calvin Klein Truth Men bevat een reclamefilm die veel bescheidener aandoet dan je van Klein gewend bent. Het toont een naakte jonge man voor een waterval. De borrelende spray glinstert op zijn huid terwijl hij met licht opengewerkte lippen de camera in kijkt.
De erotiek van de campagne is niet per se subtiel, maar nooit vulgair. Tegelijkertijd wordt de frisheid van het water weerspiegeld in de kleur van het parfum in de fles. Nadat de reclamefilms voor zijn geuren "Obsession" of "Euphoria" verontwaardiging veroorzaakten, zijn de motieven voor de campagne "Calvin Klein Truth Men" gereserveerder. De reclamefilm toont alleen de gewone fles met verpakking, in het af, een donkere mannenstem spreekt in de productbeschrijving met een webadres.