Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

De herinterpretatie van een klassieker - de geur van Hugo Boss HUGO Woman

Hugo Boss HUGO Woman werd eind jaren negentig geïntroduceerd en werd al snel een klassieker. De combinatie van fruitige en bloemige noten was verrassend fris, vrouwelijk en makkelijk te dragen. Iets meer dan tien jaar later is Hugo Boss HUGO Woman Eau de Parfum een moderne variant voor een nieuw tijdperk.
De geur behoudt zijn buitengewoon speelse, onconventionele en licht jeugdige touch. Nieuwe moleculen voldoen aan natuurlijke extracten en zorgen voor een minimalistische maar innovatieve parfumsamenstelling. De topnoten zijn mandarijnen uit Italië, grassen en boysenbessen. De vruchten zijn geteeld in de Verenigde Staten en zijn een mix van bramen en loganbessen. Deze laatste zijn weer een kruising tussen framboos en braam. In het hart combineert pruimen met bloemige noten van jasmijn en iris. Zwarte thee geeft een frisse en karakteristieke hint. Sandelhout, cederhout en amber dienen als basis. Dit geeft de Eau de Parfum meer karakter en duurzaamheid dan het origineel.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Het parfum voor vrouwen behoudt zijn sportieve karakter en is ideaal voor het dagelijks leven of een actieve levensstijl. Hij kan met alles gecombineerd worden en is gemakkelijk mee te nemen. Zowel de dames die van het origineel hielden als een jongere generatie zullen van de levendige interpretatie van geuren houden.
alle klanten beoordelen positieve
Hugo Boss HUGO Woman
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Klasse geur!
Ik voel me zo heerlijk als ik deze geur opdoe. Stijlvol, elegant en toch een beetje ondeugend. Past precies bij mij!

Een terugblik - De parfumeur van Hugo Boss HUGO Woman

Ursula Wandel ontwikkelde de iconische Hugo Boss HUGO Woman geur uit 1997. Sinds het midden van de jaren tachtig introduceert Boss ook regelmatig parfums. Vandaag de dag zijn er meer dan 75 varianten en interpretaties van klassiekers. Net als bij de modecreaties moet er onderscheid gemaakt worden tussen de BOSS- en Hugo-labels. Deze laatste is gebaseerd op sportieve variaties en casual straatstijl. Eind jaren '90 werd HUGO Woman de perfecte geur voor vrouwen.
Ursula Wandel werkt als parfumeur bij Givaudan-Roure en heeft diverse uitstekende geuren ontwikkeld. De geschoolde apotheker wijdde zich aan haar liefde voor parfum en volgde een opleiding tot meesterparfumeur. Geduld is een deugd, weet ze, en dus altijd de tijd neemt om iets nieuws te creëren. Naast het origineel van Hugo Boss HUGO Woman, Laura Biagiotti Tempore, komen Naomi Campbell's gelijknamige parfum en Cerruti 1881 Eau d'Ete van haar. Voor Boss werkte ze in kortere tijd ook aan Boss Soul en Boss Intense.
Alle geuren van het Duitse modehuis zijn gemaakt in samenwerking met Procter & Gamble Prestige. Zo werken verschillende professionals aan de implementatie van de visie van het label. Onconventioneel, stedelijk, zelfverzekerd en avant-gardistisch zijn enkele van de attributen waar het Hugo-label naar streeft. De geuren vertegenwoordigen ook de huidige mode lijnen en de stijl van de actieve ontwerpers. Ursula Wandel legde de stijl van eind jaren '90 vast in haar creatie.
Voor 2014 was er eindelijk de opvolger in een nieuwe look en met herziene geuren. Het gevoel van de ongecompliceerde, frisse vrouwengeur blijft behouden. Het gebruik van nieuwe geurcomponenten zoals het aroma van boysenbessen blijft opvallend. Het speciaal gekweekte bessenras past in het nieuwe millennium en is een frisse bouwsteen voor een nieuwe interpretatie van het parfum.

Minimalistisch en helder - de fles van Hugo Boss HUGO Vrouw

Ook de iconische Hugo Boss HUGO Vrouwfles is overgeschilderd. De ronde en zeer smalle vorm had vroeger een zilverkleurig deksel. Deze werd bovendien met een stoffen bandje bevestigd. In het midden stond het rode HUGO logo.
De nieuwe uitgave heeft dezelfde vorm maar verschillende details. Het glas is breder aan de rand en gestreept met rode verf. Dit geeft de fles een edeler en plastischer uitstraling. Het deksel is nog steeds zilver, maar gemaakt van glanzend metaal. Ook hier wordt het motief van de rode streep weer opgenomen. Het logo uit de jaren negentig werd vervangen door een eenvoudige belettering. Het resultaat is een modern, eenvoudig ontwerp. Toch heeft het de herkenningswaarde van het origineel, die uitsluitend door de vorm wordt bereikt.
De andere interpretatie, Extreme Eau de Parfum, volgt dezelfde stijl. Het parfum zelf heeft echter een delicate rode tint, zodat beide varianten in één oogopslag te onderscheiden zijn.

Vind uw weg - De reclamecampagne van Hugo Boss HUGO Woman

Bij de herziening van de klassieker werd ook een nieuwe advertentie voor Hugo Boss HUGO Woman gepresenteerd. "Uw geur. Your Way" is de slogan. Dit is een uitdrukking van de geursamenstelling die breekt met conventies en uitnodigt om tradities te doorbreken. De combinatie van mannelijke noten en vrouwelijke glamour is ideaal voor dames die op zoek zijn naar het ongewone.
Model Freja Beha Erichsen is het gezicht van de campagne, die van oudsher werkt met zwart-wit shots. Deze vormen het perfecte minimalistische contrast met de rode accentkleur van het parfum. Het Deense model is niet alleen een muze van Karl Lagerfeld. Voor diverse labels in New York, Milaan, Parijs en Londen heeft ze al de catwalk gelopen. Haar handelsmerken zijn haar androgyne look en haar nonchalance. Deze vertegenwoordigen idealiter het idee achter de Hugo Boss HUGO Woman geur. Voor Erichsen is dit niet de eerste campagne voor een parfum. Ze heeft gemodelleerd voor onder andere Valentino Valentina en Gucci door Gucci. Voor Hugo Boss toont ze een urban look in sportieve, zwarte kleding. Zo weerspiegelt het de stijl van het HUGO-label, dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Boss Orange ook veel streetwear aanbiedt.
In het promotiefragment worden zowel Hugo Boss HUGO Woman als de tegenhanger voor mannen geadverteerd. Freja en haar mannelijke collega spelen met de camera, provoceren en injecteren van de parfum. Beiden belichamen een opstandig, nonchalant beeld dat de geur vertegenwoordigt. Sommige akkoorden van rockmuziek onderstrepen de interpretatie. De toonaangevende kleur rood is perfect geënsceneerd en benadrukt het vertrouwde design van de fles opnieuw. Ter vergelijking: Hugo Boss HUGO Woman Extreme werd geënsceneerd om het intensere karakter te laten samenvallen met kleurenopnames.