Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

De mannengeur Hugo Boss Selectie combineert klassieke elegantie en moderne rechtdoorzee - de ideale geur voor de moderne heren.

Hugo Boss Selection is het Luxury merk van Hugo Boss en deze geur is net zo exclusief en tijdloos als de klassieke Boss pak. Het is een parfum voor de vastberaden, charismatische man die weet waar zijn gezichtspunt ligt en karakter heeft. Hij straalt een sterke moderne mannelijkheid. De moderne gentleman is succesvol, maar niet flitsend; hij is assertief, maar nooit agressief; hij begrijpt de kunst van understatement, verleidt met smaak. In de topnoot, Hugo Boss Selectie begint zeer licht en fris citroen.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Groene akkoorden smelten samen met mandarijn en roze peper, die al een licht bittere kruidigheid aankondigt. In de hartnoot wordt dan een meer uitgesproken mannelijkheid uitgedrukt in de aroma's van cedernaald en steranijs, die van de verse pieken van petitgrain doordwalen. In de basis van Hugo Boss Selectie wordt het zacht en klassiek. Houtige tonen van vetiver en cederhout vermengen zich met herb patchouli en de kalme sensualiteit van heliotroop. Het parfum begint heel licht en subtiel, maar ontwikkelt vervolgens zijn complexiteit en kracht. Een parfum voor de moderne man met style en klasse.
alle klanten beoordelen positieve
Hugo Boss Selection
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
elegante geur
Een klassieke Boss geur voor iedereen die houdt van een markant parfum. Kan 's avonds maar ook prima naar het werk worden gedrage. Hugo Boss heeft weer een kunstwerkje afgeleverd.

Hugo Boss Selection is een creatie van meester parfumeur Claude Dir

Het Duitse modemerk Hugo Boss vertrouwt voor de mannengeur Hugo Boss Selection op de Franse neus van Claude Dir. Al 45 jaar ervaring in de productie van parfums en essences brengt u. Geboren in Parijs groeide hij op in Zuid-Frankrijk, waar hij de rijke geur van de Provence en de Middellandse Zee ontdekte. Hij volgde zijn opleiding in Grasse bij MANE, waar hij zich aansloot als buitenstaander, want er bestaat een zeer lange traditie in Frankrijk, waar het beroep van parfumeur slechts van generatie op generatie wordt doorgegeven binnen enkele familiale dynastieën.
Hij behield echter niet lang zijn positie als buitenstaander en is nu een van de meest succesvolle internationale parfumeurs en werkt voor Givaudan in Zwitserland. Sinds de jaren tachtig maakt hij vooral in de VS naam. Hij ontwierp tal van geuren voor sterren zoals Britney Spears, Céline Dion, Mariah Carey en Beyoncé, maar ook voor diverse modehuizen. In 2005 ontwierp hij de geur Energise voor Hugo Boss. In de zomermaanden keert hij altijd terug naar zijn oude vaderland Frankrijk, waar hij nog familie heeft. Hier keert hij terug naar zijn wortels en houdt zich bezig met de olijventeelt. Maar ook in zijn dagelijks leven in de USA beperkt zijn werk zich niet tot aroma's en geuren. In zijn vrije tijd kun je jezelf als kunstenaar uitproberen. Hij schildert in zijn eigen atelier en maakt collages van gerecyclede objecten. Zijn droom is een tentoonstelling in New York.

De nobele soberheid en eenvoudige kracht van Hugo Boss Selectie bevat al de slimme fles van Hugo Boss Selection.

In de fles gaat de fijne understatement van het parfum verder. Een klassiek vierkant van zwaar, massief glas omhult de lichtgrijze vloeistof. Een rond, zilveren deksel omringt de sproeikop. De Boss Selectie letters op de voorkant zijn bescheiden en slank, hij weet dat hij voor zichzelf spreekt. Edele eenvoud, rustige grootte lijkt het motto van deze fles te zijn, die niet meer belooft dan het kan houden. Als u het glas echter goed bekijkt, wordt de Hugo Boss Selection-fles, die aan de buitenkant volledig ongecompliceerd is, van binnenuit gepolijst in lichte S-krommen. De buitenranden zijn nauwelijks naar binnen gebogen, de bovenkant vertoont een duidelijke golfbeweging. Hier kun je duidelijk de vorm zien van een mannelijke schouder die rekt en je spieren kunt laten spelen. De vulbuis als wervelkolom vervolledigt de vorm van een mannelijke rug. Mannelijke kracht en expressiviteit schuilt dus in deze sobere fles, als een sterk mannelijk lichaam in een formeel en discreet business pak.

Thomas Kretschmann is het gezicht van de reclamecampagne voor Hugo Boss Selection

De Duitse acteur Thomas Kretschmann stond voor de camera voor de reclamecampagne van Hugo Boss Selection. Kretschmann werd in 1963 in Dessau geboren en is een van de weinige Duitse acteurs die naam maakte in Hollywood. Kretschmann werkte al samen met regisseurs als Roman Polanski, Oliver Hirschbiegel en Peter Jackson. Hij staat voor een krachtige en moderne mannelijkheid ook omdat hij naam maakte voor zichzelf als zwemmer voor zijn carrière als acteur. In de voormalige DDR won hij verschillende kampioenschapstitels. In de commercial voor Hugo Boss Selection kan hij deze kalme en blijvende kracht laten zien.
Hier staat het in een koele, moderne omgeving, ontworpen door abstracte, gebogen muren die de omgeving weerspiegelen. In deze ultramoderne en zeer flexibele wereld staat Kretschmann kalm en stabiel, met een helder en doelgericht zicht. Boven hem passeren de wolken met hoge snelheid. Kretschmann beweegt, kijkt rond en kijkt in een zakelijk pak maar met een open overhemdkraag uit over zijn omgeving. Bij tussenzagen leunt hij terloops tegen de muren die bijna lijken te bewegen, waarop de Hugo Boss Selection-fles oversized wordt gereflecteerd.
Kretschmann loopt eindelijk rechtop en zelfverzekerd uit het plaatje, wat overblijft is de fles met het parfum, die nu standvastig op zijn plaats blijft hangen onder de voorbijgaande wolken. "Laat een punt achter" is de slogan die wordt gesproken en vervaagd. Er wordt een koele wereld van constante beweging en flexibiliteit getoond, waarin men veilig en met heldere visies vooruitgaat. De kleur is beperkt tot koel blauw en grijs, passend bij de analytisch scherpe blik van Kretschmann. De Hugo Boss Selection beeldreclame toont hem ook in een abstracte wereld van architectonische vormen, in een sterke pose met een gerichte blik.