De wereldwijde speler achter het parfum
Daarachter Hugo Boss The Scent zit Procter & Gamble, een bedrijf met een sterke marktpositie en enkele belangrijke nuances in de parfumindustrie. Alleen al in Duitsland heeft Procter & Gamble meer dan 40 gerenommeerde merken en het bedrijf heeft een wereldwijde reputatie van 15 merken.
Het bedrijf verkoopt geuren van Laura Biagiotti, Lacoste, andere geuren van Boss, Dolce & Gabbana, Adidas, Lancaster en Esprit. Met welke parfumeurs Procter & Gamble werkt of dat het bedrijf alleen parfumeurs in huis heeft, blijft een groot geheim. Het is immers belangrijk dat de klant niet officieel een product van P&G koopt, maar een product onder een merknaam als Boss.
Door de ontwikkeling en productie van de geur Hugo Boss The Scent via P&G was de geur niet alleen in staat om zichzelf op de markt te brengen voor zijn eigen sake, maar profiteerde hij ook van de wereldwijde distributiestructuren van de reus. Het is een feit dat Procter & Gamble veel geld betaalt voor licenties en achter de distributie van Boss Hugo Boss en The Scent enkele andere geuren zit.
Het label The Scent heeft een nieuwe klassieker in zijn programma waarvan het succesverhaal sinds de lancering in 2015 onstuitbaar is. De onweerstaanbare en onvergelijkbare samenstelling heeft een verleidelijke uitstraling die alle zintuigen op een voortreffelijke manier prikkelt. In de topnoot lokken exotische gembertonen, in het hart gevolgd door akkoorden van de maninka.
In de basis is de creatie afgerond met mannelijke lederen akkoorden die er ongelooflijk mannelijk uitzien. De look van de geur is net zo mannelijk - een mannelijke look die elegantie en glamour op een onuitsprekelijk informele manier combineert.