De wereldwijde speler achter de geur
Achter Hugo Boss The Scent staat Procter & Gamble, een bedrijf met een grote marktaanwezigheid en enkele belangrijke nuances in de parfumindustrie. Alleen al in Duitsland heeft Procter & Gamble meer dan 40 gerenommeerde merken; wereldwijd heeft het bedrijf 15 erkende merken.
Het bedrijf verdeelt parfums van Laura Biagiotti, Lacoste, andere parfums van Boss, maar ook van Dolce & Gabbana, Adidas, Lancaster en Esprit. Met welke parfumeurs Procter & Gamble samenwerkt of dat het bedrijf alleen eigen parfumeurs in dienst heeft, blijft een groot geheim. Het is immers belangrijk dat de klant officieel geen P&G product koopt, maar een product onder een merknaam zoals Boss.
Door het parfum Hugo Boss The Scent via P&G te ontwikkelen en te produceren, kon het parfum niet alleen zichzelf op de markt brengen, maar profiteerde het ook van de wereldwijde distributiestructuren van de reus. Procter & Gamble betaalt namelijk veel geld voor licenties en is dus de distributeur achter Hugo Boss The Scent en verschillende andere Boss-geuren.
Met The Scent heeft het label een nieuwe klassieker in zijn programma, waarvan het succesverhaal sinds de lancering in 2015 niet meer te stoppen is. De onweerstaanbare en onvergelijkbare compositie heeft een verleidelijk aura dat alle zintuigen op een exquise manier prikkelt. Exotische gembernoten lokken je in de top, gevolgd door maninka fruitakkoorden in het hart.
In de basis wordt de creatie afgerond met mannelijke leerakkoorden die een ongelooflijk mannelijk effect hebben. De look van de geur is net zo mannelijk - een mannelijke look die elegantie en glamour op een onuitsprekelijk nonchalante manier combineert.