Een zee van Japanse bloemen

De geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is een nieuwe interpretatie van Ever Bloom op een nog nooit eerder vertoonde manier. De fabrikant overtreedt alle regels die in de piramide in acht moeten worden genomen en heeft een prachtige, evenwichtige en zeer smakelijke geur gecreëerd, die is ontstaan op basis van twee afzonderlijke eenvoudige motieven.
Als eerste is er het stralingsakkoord, dat is samengesteld uit groene en frisse noten. De focus ligt hier op zachte cyclamen en aromatische lotus, die de geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower op een waardige manier openen. In de hartnoot volgen fijne oranjebloesem, zachte gardenia, witte amber, intense patchoeli en buitengewone muscenon. Deze noot is bijzonder lang houdbaar en geeft de drager een sierlijke en vrouwelijke uitstraling die haar de hele dag begeleidt.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is een ware bloemenzee en presenteert zich als een nieuw soort parfum, omdat het is ontstaan op basis van emoties en sensuele frisheid. De geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower omhult de huid van de drager in een geurige en kostbare sluier en is de visie van een meer futuristisch, modern en ander Japan. Het is geschikt voor zowel overdag als 's avonds.

De neus achter de geur

De parfumeur van Aurélien Guichard Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is geboren in de parfumhoofdstad Grasse. Zijn grootouders produceerden rozen en jasmijn voor de parfumproductie, zijn vader is de parfumeur Jean Guichard.
Aurelien Guichard was ongeveer vier jaar oud toen hij en zijn grootvader voor het eerst mochten deelnemen aan de jasmijnoogst. De arbeiders kwamen elke ochtend en plukten de bloemen. Toen ze klaar waren, verzamelden ze zich in het huis van zijn grootvader, die de bloemen woog. Daar rook het naar een mengsel van kleigrond, benzine, tuingereedschap en bloemen, een geur die de parfumeur van nu erg beviel.
Dit is een van zijn eerste herinneringen aan bloemen en werd een geur die hij later als parfumeur probeerde te vangen. Het was zijn vader die Aurélien Guichard registreerde in de Givaudan parfumschool. Hij werkte er tot 2015 voordat hij in dienst trad bij Firmenich, waar hij samen met zijn collega's werkt aan innovatieve winningsmethoden die voor hem van groot belang zijn.
Hij werkt met de verschillende distillaten voor klanten als Narciso Rodriguez, Kenzo of Issey Miyake, wat voor hem niet moeilijk is. Hij probeert dan iets uit als parfumeur en als de klant het leuk vindt, werkt hij met hem samen. Het kan echter enige tijd duren om de subtiliteiten uit te werken, soms wel twee jaar. Maar voor hem is het een genoegen om samen te werken. Hij creëert geen geuren voor zichzelf. Hij had het geprobeerd, maar hij voelde zich niet bijzonder geïnspireerd.
Zijn geurcomposities zijn onder andere Black Extreme van Trussardi, Cool Water Sea Rose van Davidoff en Eros van Versace.

Fles vrouwelijk

Op het eerste gezicht Shiseido Ever Bloom Ginza Flower lijkt de fles van het merk erg vrouwelijk. Het is roze en transparant tegelijk, waardoor een glimp van de kostbare vloeistof binnenin het product te zien is. Het is zowel hoekig als rond, want in de buitenste schil zit een tweede fles met de eigenlijke geur. De namen van de fabrikant en de geur zijn in het midden van het boek in zwarte letters te lezen. De sluiting van de fles van de fles van Shiseido Ever Bloom Ginza Flower toont zich zeer artistieke en gebogen. Het heeft dezelfde kleur als de fles en is ook transparant. Daarom kun je de verstuiver zien. Alleen in het onderste deel van de sluiting is een zilverkleurige lijst te zien. Naar boven toe wordt de sluiting een brede ronde plaat.
Het totaalbeeld van de fles is zeer vrouwelijk en sierlijk. De zachte kleur alleen al geeft aan hoe de geur op de huid moet aanvoelen. Het is het perfecte accessoire voor een vrouwelijke badkamer.

Verpakt in de geur

Het bedrijf Shiseido werd opgericht in 1872. Daarmee is het een van de oudste leveranciers van cosmetica in het luxesegment. Naast geuren biedt het Shiseido ook huid- en haarverzorgingsproducten en make-up.
Met de commercial voor de geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower heeft het een sensuele fantasie Shiseido gecreëerd. Hij begint met een close-up van een vrouwelijk gezicht. De vrouw houdt de fles in haar hand en wordt zichtbaar meegenomen. Rechts daarvan staan de namen van de fabrikant en de geur.
Dan zie je de vrouw in een avondjurk lachend de camera naderen. Opnieuw pakt ze de fles uit Shiseido Ever Bloom Ginza Flower haar hand en raakt ze hem voorzichtig aan. Dan kijkt ze in de spiegel en loopt er langzaam langs. Daarna is haar gezicht weer in groot formaat te zien. Ze loopt haar hand licht door haar haar haar. Een roze vloeistof lijkt zich om hen heen te vormen, die doet denken aan de kostbare geur. Overal waar ze gaat, lijkt die vloeistof bij haar te zijn. Het is ook altijd in beweging. In overeenstemming met deze bewegingen steekt de vrouw haar armen en handen uit alsof ze danst.
Opnieuw staat ze in haar jurk en glimlacht ze in de camera, terwijl ze de roze vloeistof permanent omhult. De kijker merkt duidelijk dat ze zich zeer comfortabel voelt en het prettig vindt om permanent omringd te zijn door deze geur. De commercial eindigt met de flacon van het parfum die Shiseido Ever Bloom Ginza Flower weer in de geur vervaagt en laat zien hoe het roteert.