Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Clinique Aromatics in Black, de bloemrijke kruidige geur voor vrouwen

Clinique Aromatics in Black wordt sinds 2015 geproduceerd door Estée LauderClinique , dat op zijn beurt in 1967 werd opgericht als dochteronderneming van Estée Lauder. De zwarte variant citeert het parfum Aromatics Elixir uit 1971. De directe voorganger werd echter in 2014 uitgebracht als Aromatics in White. De topnoot van "F" is Aromatics in Black in harmonie met de opkomende fruitige noten. Pruimbladige houtappel uit China, roze grapefruit en bergamot geven hun geur af voor een citroenachtige, frisse drieklank.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Het hart wordt gedomineerd door bloemige noten van jasmijn. De intens zoete noot wordt ondersteund door geurende bloesems, een ondersoort van de Aziatische olijvenfamilie. De derde in de groep is Neroli. Deze essentiële olie wordt verkregen uit bittere oranjebloesem. Bittere sinaasappels zijn een hybride van mandarijnen en grapefruit en hebben hun oorsprong in China. Neroli kan ook worden verkregen uit oranjebloesems, maar dit komt minder vaak voor. De basisnoot van de allergie geteste geur met mirre, vetiver en tonkaboon zorgt voor zware warmte. Als de hars van een oosterse balsemboom geeft mirre de geur een rokerig karakter. Vetiver daarentegen wordt gewonnen uit de wortels van een Zuid-Aziatisch zoet gras en brengt een intens houtachtige, aardse noot in het spel. Tenslotte is de tonkaboon het zaad van de tonkaboon. Het heeft een sterke vanille-achtige geur. Het resultaat is een verwarmende samenstelling die bijzonder geschikt is voor de herfst en winter. Het kan bij veel gelegenheden gedragen worden, bij voorkeur 's avonds en bij het uitgaan.

Clinique broomflesje in Black inspireert met eenvoudige elegantie

Vormig uit helder glas, de Flakon van Clinique Aromatics komt in zwart zonder franje. Het heeft een ietwat ovale vorm die iets naar de voet toe taps toelopend is. De holle binnenverdieping wordt nog versterkt door het contrast met de zwarte inhoud. Net als de fles zelf is het deksel gemaakt van zwart plastic met een bolle, gebogen oppervlak. De enige decoratie-elementen van de flacon bestaan uit een goudkleurige projectie aan de onderzijde van het deksel. Afgezien daarvan toont het lichaam alleen de naam van de geur in duidelijke letters. Dankzij zijn eenvoudige elegantie staat de fles in schril contrast met de bloemige en fruitige onderdelen van de inhoud. Aan de andere kant past de lichaamstaal zich duidelijk aan aan het nobele karakter van de vrouwengeur. De fles volgt ook visueel de voorganger. De Aromatica in het Wit, een jaar eerder uitgebracht, is verkrijgbaar in precies dezelfde fles, enkel met witte inhoud.

Reclamecampagne: Bij Clinique Aromatics in Black spelen de verschillen de hoofdrol

De commercial voor Clinique Aromatics in Black duurt slechts een halve minuut. Hij toont een reeks prachtige orchideeën in felroze of glanzend wit tegen een zwarte achtergrond. Bud na bud bloeit in snelle beweging naar perfecte schoonheid. Als vlindervleugels openen de bladeren van de bloemen zich in sierlijke elegantie en laten de toeschouwer zijn binnenste zien. Tussen de roze en witte bloemen ten slotte verschijnen de twee flesjes van de zwart-witversies. Al meer dan 2500 jaar kennen en waarderen mensen orchideeën.
Niemand minder dan Confucius zelf schreef over hun betoverende geur in de 5e/6e eeuw voor Christus. Het Chinese karakter dat Confucius gebruikt om de orchideeën te beschrijven betekent genade, liefde, zuiverheid, elegantie en schoonheid. Daarnaast zijn orchideeën altijd beschouwd geweest als symbolen van passie en sensualiteit. Rijkdom en luxe zijn een ander punt op de lijst van betekenissen die geassocieerd worden met de orchidee, ook wel bekend als de "koningin van bloemen". Last but not least wordt de orchidee vaak vereenzelvigd met mysterie en mystiek. Uit dit alles blijkt dat orchideeën zowel toen als nu fascineren en betoveren. Op de originele (niet de Duitse) homepage van het label Clinique.com bevat de korte beschrijving van Aromatics in Black ook de bijvoeglijke naamwoorden sensueel, mystiek en exotisch. Welke bloem zou beter geschikt zijn dan de orchidee met al zijn associaties om voor de camera te staan voor een plekje over een verleidelijk, nobel parfum? De esthetische plek wordt begeleid door discrete pianomuziek die de zachte stemming van de plek vastlegt en benadrukt.