Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Clinique Happy Heart: een vrouwengeur die het hart laat dansen

Als je hart echt zwaar is, zijn het vaak de kleine dingen die je weer in een beter humeur brengen. Het is heel goed mogelijk dat de makers dezelfde situatie in gedachten hadden toen ze de vrouwengeur Clinique Happy Heart creëerden. "Gelukkig Hart" - dat betekent letterlijk "gelukkig hart". En dit bloemenverse parfum maakt je zeker blij. Het straalt een betoverende lichtheid uit en creëert meteen een goed humeur. De geur inspireert en heeft wat nodig is om elk hart te laten dansen.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

In de topnoten vormen mandarijn, kassie en komkommer een bijzondere en fascinerende combinatie. Het boeit niet alleen, maar wekt ook meteen nieuwsgierigheid naar wat er komen gaat. In de hartnoot komen waterhyacint en wortel samen. In de basisnoot van sandelhout en andere lichte houtsoorten krijgt het geheel dan een stevige basis. De samenstelling van de vrouwengeur Clinique Happy Heart wordt zeker gekenmerkt door een enorme hoeveelheid verfijning. De geur is verfrissend en straalt een vrolijkheid uit waar bijna niemand aan kan ontsnappen. Hij heeft ook een vleugje romantiek. Kortom: een vrouwelijke, betoverende en speelse geurbeleving die het hart bevrijdt om optimaal van het leven te genieten. Alle Gelukkig Hart.

alle klanten beoordelen positieve
Clinique Happy Heart
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Pure romantiek
Puur geluk en pure vrouwelijkheid verspreidt deze geur. Zo fris en fruitig. Een echte door voor meisjes. Een echte topgeur!

Twee absolute meesters van hun vak

Clinique Happy Heart werd in 2003 opgericht door Olivier Polge en Christophe Laudamiel, twee van 's werelds grootste parfumeurs. Zo werkt Laudamiel al jaren voor en met exclusieve mode- en parfumhuizen als Esteé Lauder, Kors, Ralph Lauren en Tommy Hilfiger - zijn creatieve handen hebben succesvolle geuren gecreëerd zoals IJsland (Kors) en Polo Blue (Ralph Lauren). Polge daarentegen is al jaren actief in en uit prestigieuze labels en fabrikanten zoals Giorgio Armani (Code voor vrouwen), Guerlain (Cuir Beluga) en La Perla (Blauw).

De fles - eenvoudig en met een scheutje delicaat roze

Het merk Clinique staat bekend om zijn eenvoudige flessen die niet om aandacht schreeuwen. Het motto lijkt altijd te zijn: Het hangt af van de inhoud en niet van de verpakking. Hetzelfde geldt voor de vrouwengeur Clinique Happy Heart. Een fles is nauwelijks kleiner, eenvoudiger en ongecompliceerder dan dit parfum. De kleine, slanke, kubusvormige glazen container heeft geen franje nodig. Toch ziet het er enorm verleidelijk uit. Hij heeft zeker wat er nodig is om een gezicht voor pijnlijke ogen. De reden hiervoor is de zachtroze tint, die in de dop is verwerkt en met zilver in een rendez-vous belandt. De productnaam Clinique Happy Heart is discreet en zeer stijlvol geplaatst aan de bovenkant van de voorkant net onder de dop. Het resultaat is een uiterst smaakvolle container die scoort met zijn eenvoud. Het feit dat ze er ook in geslaagd is om een vleugje romantiek in te brengen, spreekt in het voordeel van deze zeer vrouwelijke fles. Een parfum als Clinique Happy Heart kan nauwelijks subtieler zijn.

Een bescheiden reclamecampagne

Net zoals bij de fles vertrouwt ook Clinique in haar reclame meer op understatement. Productpresentaties of uitgekiende, grootschalige campagnes zijn zeker geen zaak van het merk. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de onderneming zich geen spectaculaire reclame wilde veroorloven voor de marktintroductie van Clinique Happy Heart in 2003. Maar dat was niet mogelijk zonder advertenties en affiches.

Een onbekend, krullend model, dat met vreugde en bijna gewichtloos gemak ronddraait, was genoeg voor de motieven. Dit is bijzonder dynamisch op de affiches en straalt ook veel levensvreugde uit. Zo worden precies die eigenschappen overgebracht waar de vrouwengeur Clinique Happy Heart conceptueel voor moet staan. Omdat de hele indruk van het motief is ondergedompeld in een delicate roze naast het ontwerp van de fles, het geheel lijkt ook zeer romantisch en absoluut vrouwelijk. Zowel op de posters als op de reclamemotieven verschijnt natuurlijk ook de fles. Het ontwerp is interessant: het zet een bepaald contrapunt met een eigen kolom.

Bovendien werd er geen reclame gemaakt voor Clinique Happy Heart. Er was geen televisie- of bioscoopspotje en er waren ook geen beroemdheden die hun naam aan het product gaven. Dit veranderde niet toen Clinique in 2012 een gelimiteerde oplage van Clinique Happy Heart uitbracht. In plaats van reclame vertrouwden ze volledig op een liefdadigheidsactie. Voor elk verkocht parfum schonk het bedrijf $10 aan het Happy Hearts Fund, een hulporganisatie gewijd aan kinderen met hartaandoeningen.